Photobucket

About Me

My photo
一个來自馬來西亞关丹彭亨州的女生,目前在新加坡就业。

Friday, December 21, 2007

Tiramisu 2 & Fruits Cake


昨天我又去 auntie Irene 的家了! 干嘛呢? 呵呵~~~

因为妈妈,阿姨和3个表妹,今天会来到新加坡,

所以在 auntie Irene 那里做了3 种糕点。

第一种就是 Pandan FlovourButter Cake! (忘了拍照)

下来呢!就是风靡一时的 Tiramisu 啦!哈哈~~~



这次的 Tiramisu, 是用 Sponge Cake Finger

而且这次的 pattern 也不一样唷!

是不是很美咧! 要谢谢 auntie Irene
这些全部都是 auntie Irene 一手包办的!



再下来就是 Fruits Cake!



要托 Kate Tan 的福,因为她昨天来学做 Fruits Cake

当然少不了劳苦功高的 auntie Irene 啦!

auntie Irene 我真的好爱你唷! muak muak ...

42 comments:

Eileen said...

Nicole,

哇!两种蛋糕我都喜欢,漂亮极了,令我蠢蠢欲动。

Mabel said...

Nicole

我也要,什么办?我有只字知名咯自己做咯。因为你都不够份咯。我在其祝你和妈妈和阿姨们有一个愉快的圣诞。

We wish you a merry christmas, we wish you a merry christmas we wish you a merry christmas and a happy new year.。。。圣诞快乐。哈哈好听吗?

Becky said...

Hi Nicole,

Wow..wow..wow..蛋糕是美的咯!装饰很有创意,很新鲜!我喜欢!
Merry Christmas!

Irene said...

aiyo Nicole,
不是手指饼干hor!

是:sponge cake fingers! ok?

乐昏了吗?哈哈 ......

Irene said...

Mabel,

不必! 怎么办?

做个给你吧!

Michelle said...

Nicole,

Wowwwww........真是太美了!!! 不说还以为是在大酒店买的哟!妈妈看了一定很高兴!希望她在新加玻有个愉快的假期!

Wishing u n yr family a Merry Christmas & a Happy New Year!!!

Oink Oink said...

Nicole,
要死哟,乘两位师姐不在,你既然bully我们的师傅,叫她做这么多蛋糕啊,哈哈。。 不过很美嘞,我也想吃。你妈妈跟阿姨一定很开心咯。祝她们在这假期愉快。
对了,用sponge cake fingers做的Tiramisu口感是不是更好?

Auntie Irene,
我也要!我也要! 别忘了我呀。

Mabel姐,
Wow, you so happy hor, sing song some more hor. Must be on holiday mood liao lor. Hehe..

:-D

Nicole Hah said...

Eileen,

哈哈~~~ 不要蠢蠢欲动啦!两种蛋糕你都学过的,等过了圣诞节,你可以重温这些蛋糕咯!呵呵~~~

Mabel,

你也要 huh? 自己做咯!哈哈~~~ 还好你有自知之明,不是不想分给你,我还怕不够她们吃呢!哈哈~~~

你在唱歌唷!哎哟~~~ 难怪啦!我还以为是什么噪音呢!哈哈~~~ 知道你又要 buzz 我啦!但是这个不是 MSN, 所以你也只能这样咯! nana nana nana 哈哈~~~

哎哟~~~ auntie Irene 讲要做你的吃咧!你捡到啦!哈哈~~~

Merry Christmas and Happy New Year to you and your family members!

Becky,

嗯~~~ 这些真的是美到。。。不行啊!等你明年有空就可以做啦!呵呵~~~

Merry Christmas and Happy New Year to you and your family members!

auntie Irene,

哎哟。。。真的是乐昏了!哈哈~~~ 谢谢你的提醒!

Michelle,

是咯!是咯!外面买一个 Tiramisu 少说也要S$50, 不过 auntie Irene 这个可是无价的唷!哈哈~~~

嗯~~~ 对啊!妈妈一定会很开心的! 谢谢你的祝福,我代替我妈谢谢你!

Merry Christmas and Happy New Year to you and your family members!

Oink,

冤枉啊!Oink 大人, 小的那里有 bully 师傅啊!我还知道[死]字怎样写啊!你这样写,等下两位师姐,回来时看到的话只怕会把我剁成8块啊!呜。。。呜。。。我有动手做啊!呜。。。呜。。。

口感啊?要等我吃了才能告诉你咧!呵呵~~~

谢谢你的祝福,我代替我妈,阿姨和表妹们谢谢你!

Somewhere in Singapore said...

Hi Nicole

Wow, all the cake are so beautiful...

Wish your mum, aunty, cousin have a pleasant trip in Singapore...

Nicole Hah said...

SIS,

ya, all the cakes really nice.

thank you for your wish, on behalf of my mum, aunty and cousin!

said...

Wow,Nicole,蛋糕真是太美了,色`香`味俱全哦.果然是师父一出手,便知有没有.这么漂亮的蛋糕你舍得吃掉它meh?

Sherrie said...

Nicole

祝你妈妈,阿姨和表妹都能玩得开心,在新加波有个愉快和难忘的假期。

Adeline said...

Nicole
Aiyo,蛋糕真的是美到......令人受不了!我要吃..我要吃......

AJ said...

wow,

好美的蛋糕,我喜欢。太美了!

Merry Christmas

&

Happy New Year

To U n your family!

娃娃 said...

好好吃的样子哦

Oink Oink said...

Hello Nicole小妹,

我哪有冤枉你呀?是你自己写“这些全部都是 auntie Irene 一手包办的!”哈哈。。。你等两位师姐回来大屁屁吧。Nanana..nanana...
:-D

Richard said...

Wishing Nicole & family...

« MERRY †CHRISTMAS & HAPPY NEW YEAR2008 »

Dorene said...

Nicole, you bake tiramisu again,look delicious so believe the taste must be very good lor.Here wish everybody "MERRY CHRISTMAS AND A HAPPY NEW YEAR"

惠芬的世界 said...

哇!好美哦!太可惜了那天去不成,看来得等到明年才有空去Auntie Irene 家学了。

祝你一家开开心心得过假期及迎接新的一年的到来。

Kate said...

看到这蛋糕就想到我的那粒蛋糕,he!he!也谢谢你那天的帮忙。祝你们有个愉快的冬至和圣诞节。

Somewhere in Singapore said...

Nicole

Wishing u and your family Merry Christmas and Happy New Year...

Adeline said...

Nicole
祝你与家人冬至快乐!圣诞节快乐!

Nicole Hah said...

BG,

ya, you are right! 师父一出手,便知有没有, hee hee ... 不舍得吃 also must eat ya! if not the Tiramisu will spoil le! ha ha ...

XueLi,

thank you for your wishing! ha ha ...

Adeline,

ya, this Tiramisu is really really nice and delicious! my mum and aunty and causon all like it very much!

Jas,

ya, the cake is really nice and beautiful! thank you for you wishing!

娃娃 ,

is really nice lo! hee hee ...

Oink,

i am wrote wrong liao, please forgive me! ha ha ... i should write all the decoration is done by auntie Irene one.

Richard,

thank you for your wishing. i wish you and your lovely family Merry Chritsmas and Happy New Year! ho ho ho ...

Dorene,

ya, i bake this Tiramisu agian, want to let my mum, my aunty and cousin try this, they like it very much!

wishi you and your lovely family Merry Chriatmas and Happy New Year!

惠芬,

is ok, never mind la! will have chance to go again! thank you for your wish! wishing you and your lovely family Merry Chritsmas and Happy New Year!

Kate,

you are welcome! i never halp you anything la, ha ha ... i miss your fruits cake also! hee hee ...thank you for your wish, 祝你们有个愉快的冬至和圣诞节 and Happy New Year!

so sorry, my cousin PC cant type chinese word, so i need to use copy and paste all the chinese word! hope you all understand! hee hee...

Nicole Hah said...

SIS,

thank you for your wishing. i wish you and your lovely family Merry Chritsma and Happy New year!

Adeline,

thank you for your wishing. 祝你与家人冬至快乐!圣诞节快乐!

Anthony said...

Nicole;

Wishing you & your family members A Merry Christmas and A Happy New Year...
Hope all your wishes will come true in the coming year 2008...HoHoHo

Nicole Hah said...

Anthony,

thank you for your wishing. i wish you and your lovely family Merry Chritsmas and Happy New Year! ho ho ho ...

May said...

Nocole,
May this Christmas will bless with joy, and for the coming New Year will bring more health and prosperity

Sherrie said...

Nicole

今晚要有个平安夜哦!
因为明天要有足够的精神数礼物哦!

圣诞节快乐!!!

Unknown said...

Nicole,

那天到aunt Irene家, 我跟她说,Nicole的蛋糕好好漂亮!我想她家人看了都很开心!有那麽好的aunt Irene 帮忙。我也祝你与家人圣诞节和新年快乐!希望你家人在新加坡玩得开心!

Irene said...

Nicole,

祝你及家人

* MERRY †CHRISTMAS & HAPPY NEW YEAR2008 *

said...

Nicole,
祝你和家人圣诞节和新年快乐!

Nicole Hah said...

May,

Thank you for your wishing!

XueLi,

今年的平安夜可以和妈妈在异乡一起倒数,相信感觉应该是和以前不一样的!

噢~~~ 我还没有收到你的礼物唷!哈哈~~~

Joanne,

嗯~~~ 对啊!妈妈,阿姨和表妹们吃了那些蛋糕都赞不绝口!还一直叫在做,我说可以,不过要等我买了炉先!呵呵~~~

谢谢你的祝福!

auntie Irene,

谢谢你的祝福!今年的圣诞节过的有点不同,谢谢你!

BG,

谢谢你的祝福!

Kat said...

Nicole,

祝你圣诞节快乐!

Oink Oink said...

Nicole,

Wishing u and your family a Merry Christmas and Happy New Year 2008...
:-D

Sally said...

nicole

知道你家人来度假,希望他们能玩得开开心心。。

也祝你和家人圣诞快乐和新年快乐

Nicole Hah said...

Kat,

谢谢你的祝福!

Oink,

Thank you for your wishes, same to you!

Sally,

嗯~~~ 她们玩的很开心,谢谢你的祝福!same to you!

Somewhere in Singapore said...

Hi Nicole

Your mum, aunty and cousin still in Singapore? Did they enjoy the stay in Singapore?

Camille said...

你的tiramisu好漂亮哟!看了就让人忍不住流口水。

Nicole Hah said...

SIS,

no, they already go back yesterday night! they are very enjoy, thank you!

Nicole Hah said...

Camille,

嗯 ~~~ 这个 Tiramisu 真的很漂亮,要谢谢 auntie Irene。对啊!口水都快泛滥成河了!哈哈~~~

Unknown said...

天啊!每次来你的贴就害我肚子闹革命,无法专心做工.你好幸福,可以跟auntie Irene学烹饪.真想见见她本人哦!

Nicole Hah said...

歌瑞克,

呵呵~~~ 不好意思啊!没办法啊!我是个很爱吃得人嘛! 你看我的身材就知道咯! 哈哈~~~ 但是很可惜的是,你在马来西亚啊,不然你也可以去她家学做蛋糕啦!嘻嘻~