Photobucket

About Me

My photo
一个來自馬來西亞关丹彭亨州的女生,目前在新加坡就业。

Monday, July 28, 2008

道道皆精彩的美食诱惑

星期六
Irene 妈妈家可热闹噢!
有来学金瓜面包EileenSharon

有来学虾饺Mabel
还有来还蒸盘的 DS
Irene 妈妈也顺道教她们煮金瓜Kaya

Kaya 煮好后, 芳香四溢, 哈哈! 令她们爱不释手
连本来只是对鲜虾饺情有独钟的 Mabel 都忍不住去买 Kaya 的材料
迫不及待的要我帮她挤椰浆呢,哈哈。。。。
她! 单枪匹马挑战虾饺?? 嘻嘻... 当然还有 Margaret 和我的协助啦!

虾饺

炒果条

这就是我们的晚餐啦!我们还真的把 Irene 妈妈当成小贩呢,

因为当她在炒的时候,我们就在要求要这个! 不要那个。。。

哈哈。。。

Irene 妈妈,虽然你是“随便”乱炒,但是真的是很好吃咯!

你看,只剩下虾壳而已哟!

*********************************************************************************

星期天
Irene 妈妈说:接着下来,她将会在每星期都教我们用金瓜烹制1道美食,

然后做成短片,题目是:金瓜的故事,好期待哦!

当然金瓜咖哩排骨,就是今天的主角咯。

今天确实让我收获满满噢!除了学会烹煮金瓜咖哩排骨外,

我还学会了怎样制作马铃薯泥淋酱哟!

金瓜 Kaya
Kaya咧!那里可以少的了 nicole 的份呢!呵呵~~~

马铃薯泥

小孩子的最爱,也是我的最爱,嘻嘻~~~

金瓜咖哩排骨

尤鱼丝、肉丝拌炒沙葛

姜葱猪肝

这些是我们的晚餐。。。

Durian Chiffon Cake

Margaret 买来了一颗榴莲,我们各自做了一份。

12 comments:

Oink Oink said...

Nicole,

Wow, durian chiffon!! I'm sure i will love it.
BTW, why so many 金瓜 har? The kaya can keep how long? Is it made in 10min oso? Hehe, must learn hor?

:-D

Mabel said...

Nicole

嘻嘻我喜欢你的形容词单枪匹马挑战虾饺,我还有两只枪协忙我呐。一个帮我捆面团, 一个就创作了那粒圆圆在中间那粒咯。美吗?你们猜一猜谁做面团谁要做那粒圆圆的哪?

虾饺真得很好吃,我一拿上车老公就把一盒吃到完一盒里面有七八粒那么多哦。一口接一口吃得津津有味哈哈哈 so is really very very nice. yummy..

我要在这里说谢谢Nicole 帮我挤椰浆帮我一起做金瓜kaya。 谢谢小师傅 呵呵。哦还有谢谢Margaret 师姐

Unknown said...

Nicole,

知道你们煮那麽多美食,连我不敢叫L-5留下来吃晚餐,还赶快叫他到aunt Irene家吃呢!不然会后悔哟!相信他也好心急的想马上飞到此地。哇!Nicole! Nicole! 太佩服你了,你真是auntIrene的好帮手。

L-5 said...

Nicole,

Ya lor. Sat's Fried Kway Teow VERY VERY NICE!!!! All the plates only left with the prawns' shell.

On Sun, the 金瓜咖哩排骨 really very nice, especially the gravy. :)

Must thanks Auntie Irene for cooking/teaching us so yummy food.

Cheers
L-5

Margaret said...

hi Nicole

have u finished your durian chiffon cake...hahaha...I remember u ever told me u like to eat pandan chiffon cake so much so that u can finish one chiffon cake all by yourself in a day..heehee...

hi Mabel

u are most welcomed! I also get to learn while helping to do it mah. Please ha, don't call me 师姐 leh, auntie Irene will scold for that coz I'm her lousy student and the term also give me pressure which I don't like leh, hahaha...

Mabel said...

L-5 Ah L-5

You don't tempt me lah... VERY VERY NICE, I miss the Fried Kway Teow liao. Sighnnn...next time must really taste it.

Auntie Irene

When are you going to cook again???

Margaret

Hee Hee, pressure or pleasure huh?? Don't worry Auntie Irene will 偷偷agreed that you are 师姐。

May said...

Nicole ah Nicole,

每次来到你这里都有好多的美食诱惑着我........

Nicole Hah said...

Oink Oink,

the durian chiffon cake is really nice lo, when baking, whole room are durian smeel... nice yo...

Irene 妈妈 wan to do a story about 金瓜. The kaya can keep about 1 week in 冰箱. whole prosses about 30 ~ 45 mins, must learn... you will like it...

Mabel,

如果不帮忙你的话,看来你要在 Irene 妈妈的家过夜咯!和我 ma po 咯!呵呵~~~ 那粒圆圆虾饺肯定不是我做的啦!

算你老公识货啦!哈哈~~~

哎哟~~~你不要这样叫我啦!我会害羞的!哈哈~~~ 别客气啦!也忘了谢谢你送我金瓜 kaya...

Joanne,

难怪那天我们问L5, 他说你没有请他吃东西啦!哈哈~~~ 开玩笑的啦!我们以为你是因为 Irene 妈妈说新加坡人不喜欢吃 penang laksa, 所以不敢给L5 吃!呵呵~~


L5,

all foods on weekend are nice lo.. dont care is Fried Kway Teow or 金瓜咖哩排骨, all are damn delicious...

Margaret,

i had finidh it yesterday lo... very nice... tat day me inside the bus, also cannot stand the smelld, take 1pc inside the bus... lucky no people on top... hee hee ...

ya lo, last time dont know how to make, now know already... hee hee... can make at Irene 妈妈's house next time, no need to buy...

May,

哈哈~~~ 我每次去你那里,你也一样用美食来诱惑着我啊。。。呵呵~~~

Eileen said...

Nicole,

哇,好诱惑的美食咧!昨晚我在丹绒巴戈地铁站的商店,看见一间蛋糕店专卖迷你雪纺蛋糕,当时我就买了榴莲雪纺蛋糕,咬了一口,哎哟,不得了,好吃极了。我想你应该有吃过吧,因为你在丹戎巴格一带做工,对吗?

Nicole Hah said...

Eileen,

tanjong pagar mrt huh? actually i seldom take mrt... ha ha...

i will find a time go there shopping, actually either i take mrt, i also never go there see see look look... hee hee...

Anthony said...

nicole,

you have change your back ground design...it look very fresh and nice.

Nicole Hah said...

Anthony,

hee hee... thank you, but change back already...

is nice right...